promene u prevozu
Evo kako će funkcionisati dinamički red vožnje: Na svakoj okretnici će biti tabla, broj vozila povećan do 30 odsto
Suština novih "pravila" dinamičkog reda vožnje je da autobusi budu ravnomerno raspoređeni
Beograđani bi prevoz u širem centru grada trebalo da čekaju najduže do deset minuta, ako dinamički red vožnje zaživi. Uz to, od prvog dana nove 2025. godine, javni gradski prevoz u Beogradu je besplatan, dakle, bez karte će moći da se koriste autobusi, trolejbusi, tramvaji i BG voz.
Suština novih "pravila" dinamičkog reda vožnje je da autobusi budu ravnomerno raspoređeni, da se ne dešava kao do sada da prolaze prazni ili u koloni od po tri-četiri vozila, a da ih onda nema po pola sata. Kako bi se smanjile gužve na najfrekventnijim linijama broj vozila biće povećan za 20 do 30 odsto.
Postojeći red vožnje je donet 80-ih godina prošlog veka, a satnica je određivana prema radnom vremenu zaposlenih u školama i zdravstvenim ustanovama. U međuvremenu, broj stanovnika u glavnom gradu je drastično porastao, kao i broj automobila. Izgrađeni su neki novi delovi grada, a saobraćajne gužve pogotovo u špicevima postale su ogromne.
Sasvim je sigurno da je u takvim uslovima nemoguće da se ispoštuju svi planirani polasci vozila javnog prevoza. Dinamički red vožnje bi u stvari trebalo da bude prilagođavanje realnom stanju na ulicama u određenom trenutku.
"Na svakoj okretnici će biti tabla, koja će vozačima davati signal kad da krenu. Nakog svakog kruga koje se obrne, radiće se kalkulacija u odnosu na raspored ostalih vozila. Trudićemo se da sva budu u istim intervalima, da se ne bi dešavale te "kobasice". Zahvaljujući duplom GPS u svakom momentu ćemo znati gde se koje vozilo nalazi, tako da će se na osnovu njihovog kretanja znati kad polazi sledeća, kako se ne bi pravile velike rupe. Brže će, svakako prolaziti u 11 pre podne, nego u četiri popodne", rekao je Šapić.
Šapić je istakao da je postojeći red vožnje bio fiktivan i nije služio ničemu, već da dispečer sa vozačima pravi kombinacije.
"Grad se u poslednjih 15 godina promenio i saobraćajno i urbanistički. Zbog toga se dešavalo, a od sada više neće, da čekate na punoj stanici, a prazan autobus prođe pored vas pokušavajući da ispoštuje "red vožnje". I on prođe, a ljudi ostadoše da čekaju. Taj red vožnje bio je fiktivan i neutemeljen u bilo čemu. I ni na jedan način nije mogao da bude ispoštovan zbog promena koje su se dešavale u poslednjih dvadeset godina u saobraćaju".
Novinama je planirano da više nema klasičnog reda vožnje, ali će se znati kada su prvi i poslednji polasci. Osim smanjenja gužvi, namera nadležnih je i da više Beograđana počne da koristi javni prevoz.
Bonus video:
(Espreso/Mondo/Ivana Lazić/Prenela: N.J)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!